Pewnie nieraz marzyła się wam impreza tematyczna – czy to z okazji urodzin, rocznicy czy innych ważnych okoliczności. Pomysły na domówkę znajdziecie tutaj. Dzisiaj skupimy się na uroczystościach, które macie zamiar zorganizować poza domowym zaciszem. Nasz krótki przewodnik pomoże wam przygotować niezapomnianą imprezę!
Okrągłe urodziny, 18-stka córki, 10. rocznica ślubu czy impreza zaręczynowa dla znajomych to jedynie przykłady okazji, które warto wyjątkowo uczcić! Często decydujemy się wtedy na imprezę w restauracji czy na sali – nasze mieszkanie może nie pomieścić wszystkich zaproszonych gości lub zwyczajnie chcemy zdjąć z siebie obowiązek gotowania i sprzątania przed i po imprezie. Przy organizacji imprezy tematycznej jest tyle innych obowiązków, którymi się trzeba zająć. Poniżej znajdziecie więc krótki przewodnik po tym, co należy zrobić przy organizacji tego typu uroczystości.
Idealne miejsce to podstawa!
Musicie najpierw określić liczbę gości, budżet oraz preferowany wygląd sali. Oczywiście, tym ostatnim nie musicie się aż tak bardzo przejmować – odpowiednie dodatki i dekoracje mogą zdziałać cuda. Jeśli więc lokalizacja czy menu będzie atrakcyjniejsze w innym miejscu niż to wymarzone – śmiało rezerwujcie!
Wybierzcie motyw przewodni
Teraz czas na zastanowienie się nad motywem przewodnim imprezy. Nie macie swojego wymarzonego? Popatrzcie na różne inspiracje na Instagramie czy Pintereście. Tutaj ogranicza was jedynie wyobraźnia – jeśli jesteście miłośnikami ponadczasowej elegancji, blichtru to postawcie na lata 20, marzy wam się zabawa w towarzystwie Marylin Monroe, Elvisa Presleya czy Audrey Hepburn? Zdecydujcie się na temat gwiazd z czerwonego dywanu. Pomysłów może być wiele – Hawaje, PRL, postacie fikcyjne czy Bollywood. Już wiecie? To idziemy dalej!
Diabeł tkwi w szczegółach, czyli zadbaj o dodatki
Teraz przed wami największe wyzwanie, ale i przyjemność! Dobór odpowiednich dodatków, które wprowadzą gości w klimat imprezy, jest niezwykle ważny – to właśnie szczegóły decydują o odbiorze wydarzenia jako całości. O czym nie można zapomnieć?
- Zaproszenia – możecie postawić na te nowoczesne w kolorach czerni i bieli z dodatkiem złota lub na te ze zdjęciem córki z akcentami w stylu glamour z okazji jej 18 urodzin. Na stronie empikfoto.pl możecie je dowolnie personalizować i dopasowywać do waszych preferencji i wyobrażeń.
- Plansza z rozsadzeniem gości – możecie przygotować ją w formie plakatu 50cm x 50cm (w cenie 29,90 zł), który oprawicie w antyramę i powiesicie przed wejściem lub oprzecie na drewnianej sztaludze i ozdobicie kwiatami, jeśli styl imprezy jest rustykalny. Umieścicie na nim zdjęcie jubilata w stroju pasującym do danego motywu przewodniego lub wasze wspólne, jeśli świętujecie okrągłą rocznicę ślubu. Dodajcie plan sali z imionami gości i tablica gotowa!
- Numeracja stołów – numerując stoły pamiętajcie, aby motyw z zaproszeń czy planszy rozsadzenia powielał się również na stołach – błyszczące sznury „diamentów” dla stylu glamour czy kolorowe kwiaty w przypadku imprezy hawajskiej nie zajmą na stołach wiele miejsca, a zagwarantują niezapomniany klimat.
- Dodatkowe dekoracje – jeśli szykujecie imprezę niespodziankę dla męża z okazji okrągłych urodzin lub 18 dziecka, to warto również zastanowić się nad ozdobieniem sali zdjęciami gwiazdy wieczoru ? Zabawne i ważne momenty uwiecznione na fotografiach i wydrukowane w postaci odbitek XXL lub jednej ścianki ze zdjęciami w formie retro odbitek będą nie tylko piękną ozdobą, czy wspaniałą podróżą sentymentalną, ale również, po samej imprezie, będą mogły trafić do albumu pamiątkowego lub na ścianę.
Jeśli zaprojektujecie wszystko sami, będziecie mieć pewność, że każdy element wystroju będzie ze sobą współgrał. Pamiętajcie o drobiazgach, które zagwarantują wam sukces – impreza w stylu rustykalnym czy boho nie może obyć się bez doczepionego do koperty zaproszeniem kłosa pszenicy, czy obwiązania jutowym sznurkiem, motyw ten powielcie także na numerach oznaczających stoły, planszy z rozsadzeniem gości czy akcesoriach do fotobudki.
Niespodzianka dla gości
Doskonałą atrakcją dla gości będzie… fotobudka! Nie musicie jednak wynajmować tej specjalnej, z powodzeniem możecie przygotować ją sami – z pewnością sprawi więcej frajdy zaproszonym gościom ? Wystarczy, że znajdziecie na sali trochę wolnego miejsca przy ścianie o powierzchni ok. 2m x 2 m. Na ścianie zaaranżujcie jednolite tło (możesz wywieść np. białą tkaninę), stolik z aparatami do fotografii natychmiastowej i akcesoria powiązane z klimatem zabawy (maski, „dymki” z zabawnymi napisami, mini tablice ze zmazywalnymi mazakami, kapelusze, wianki, wąsy czy okulary). Jeśli chcesz, aby po tak przygotowanej imprezie pozostała dodatkowo piękna pamiątka od gości pozostaw na stoliku album drewniany z dowolnym grawerem (np. „50 Mariusza” czy „10 lat razem”) i akcesoriami piśmienniczymi. Niech każdy gość wklei swoje zdjęcie i napisze życzenia ?
Wszystkie akcesoria zaprojektujecie na stronie empikfoto.pl